čtvrtek 25. května 2017

Mých 7 zdravých návyků

Už je to nějakou dobu, co jsem přidala poslední příspěvek. Důvodem je nová práce, která je pro mě zatím fyzicky a psychicky hodně náročná, ale tělo si začíná pomalu zvykat. Volný čas využívám hlavně k odpočinku, ale protože stavíme dům, je spousta povinností i v soukromém životě. Abych dokázala po dlouhých směnách v práci, kde jsem na nohou, fungovat a být produktivní i ve volnu, je pro mě důležité dodržovat některé zdravé návyky. A o těch bych vám dnes chtěla něco málo napsat a hlavně je doporučit všem, bez ohledu na to, jakou máte práci a jestli jste nebo nejste unavení.

zdroj: www.coxandcox.co.uk

1. Vstávám každý den ve stejnou hodinu
Když má člověk volno, rád by si pospal dýl a dlouho se válel v posteli. Mě to svádí obzvlášť, ale pokud jsem v noci spala minimálně 7 hodin, snažím se vstávat každý den ve stejnou dobu. Tělo si zvykne na pravidelný režim a přes den je člověk víc produktivní a nemá tendenci věci odkládat. Oddalování vstávání je prokrastinace jako každá jiná a pokud svůj den takto nastartujete, už se to s vámi poveze. Jakmile vám ráno zazvoní budík, hned vstaňte, protáhněte se u otevřeného okna a těšte se na celý den.

zdroj: www.pinterest.com

1. Po probuzení vypiju vodu s citrónem
Důvodů, proč pít každý den na lačný žaludek vodu s citrónem, je několik. Já to dělám hlavně kvůli odkyselení organizmu a protože kyselá chuť mě po ránu nakopne. Dalším benefitem je i to, že hned zrána dodám tělu hydrataci. Citrónová šťáva má ale výhod ještě mnohem víc. Snižuje krevní tlak, čistí pleť, pomáhá bojovat s depresí, detoxikuje játra, podporuje trávení a díky odkyselení organizmu jste více odolnější proti nemocem. Jakmile tedy ráno vstanete, nalijte si čerstvou vodu a vymačkejte do ní alespoň polovinu citrónu. Já často přidávám i zázvor.

zdroj: www.mycountryliving.com

3. Větrám 
Pokud nežijete v přírodě, není asi vzduch okolo vás nic moc. Já osobně už ale nedokážu spát v místnosti se zavřeným oknem, protože se ráno probouzím unavená a tak nějak "přidušená". Proto se snažím větrat co nejvíce to jde a spát s otevřeným oknem, aby se mi dobře dýchalo. Kdykoli to jde, buďte na čerstvém vzduchu. 

zdroj: www.foodiecrush.com

3. Jím rozmanitě
To nejdůležitější, co moje tělo potřebuje, aby dobře fungovalo a abych měla dobrou náladu a spoustu energie, je jídlo. Jen vyvážené potraviny, které jsou čerstvé a zdravé, vám dají všechno potřebné. Budete mít dobrou náladu, budete soustředění, plní energie, odolnější a zdravější. Z mého pohledu je nejdůležitější vyhnout se lepku a cukru, což si můžete přečíst v několika posledních článcích. Když ze svého režimu vykolejím, hned na sobě cítím, že jsem pdrážděná a nemám energii. Důležité je naslouchat svému tělu a naučit se rozpoznat, o co si říká.

zdroj: www.amazon.cz

4. Používám přírodní kosmetiku
Protože je důležité i to, co dáváme tělu zvenčí, rozhodně by nám to nemělo škodit. Proto z 99% používám přírodní kosmetiku. Je pro mě zásadní, jestli byla testována na zvířatech a jaké složky obsahuje. Pokud je navíc vyrobená u nás, je to další plus. 


zdroj: www.asos.com

5. Chodím pěšky
Jednoduše proto, že chůze je nejpřirozenější pohyb a je pro nás strašně prospěšná. Díky ní se můžete zbavit bolesti zad, posílíte a vytvarujete si nohy, prospějete svému srdci i plicím a ještě u toho můžete vidět spoustu věcí. Kdykoli je to možné, choďte pěšky. A taky noste kvalitní boty.

zdroj: www.eatthis.com

6. Používám kokosový olej
O jeho prospěšnosti se určitě nemusím rozepisovat, téměř každý už mu propadl a dá mi za pravdu, že je to skoro zázrak. Používám ho v kuchyni i na tělo a v neposlední řadě i na večerní čištění zubů pomocí metody oil-pulling, která vás zbaví všech bakterií v ústní dutině a krásně vám vybělí zuby. Určitě to zkuste.

* * * 

Starat se o svoje tělo je nesmírně důležité, protože se vám to ve stáří mnohonásobně vrátí. Psychické a tělesné zdraví je úzce propojeno a jedno bez druhého nemůže nikdy fungovat. Proto buďte veselí, pozitivní, na všem hledejte to dobré a hodně se smějte. Pokud je vám s někým dobře a v jeho přítomnosti se od srdce zasmějete, udělejte si na něho vždycky čas. Dobrých lidí, kteří se dívají na svět s humorem, je na světě málo. 

Dejte mi vědět v komentářích, jestli některé z mých zdravých návyků také praktikujete, případně se podělte o další. A mějte krásný den :) 

4 komentáře:

  1. Jedno prislovi rika: "pecuj o sve telo dobre. Je to jedine misto, kde muzes zit." Souhlasim s tim. Clovek by se mel naucit svemu telu - ackoliv profesionalni sportovci to maji lepsi, znaji sve telo lepe nez normalni clovek - a davat mu to nejlepsi. Ja pridavam pravidelny Sport - u me to je to beh na cerstvem vzduchu, plavani a potom jeste meditace, abych se citila skvele. Doplnim jeste sex - myslim si, ze ten je taky prospesny, aby ses citila super. Zvlaste s partnerem, se kterym si rozumis. Zdrave se stravovat take, ale nesouhlasim s tim, aby clovek vypustil uplne lepek ci cukr. Telo potrebuje vsechno (i tu cokoladu Milku) - ale co jedinec to original. Prirodni kosmetiku se snazim pouzivat take, ale mam sve oblibence, na nez nedam dopustit. Humor a dobre naladeny lidi je taky dobry, ale obcas pomaha v tzv "bad days" si udelat legraci i sama ze sebe. Ono se vzdycky neco najde.
    Co obdivuji ale je, to vstavani ve stejnou hodinu kazdy den. To bych se asi zblaznila. Ja potrebuji mit 2 dny, kdy se poradne vyspim - nebo mam vice nez 6-8 hodin spanku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Milku tělo určitě nepotřebuje, to bych se nebála :-D

      Vymazat
  2. Na tu citrónovou vodu bacha, dalším jejím benefitem je i solidní leptání zubní skloviny.

    http://www.stomateam.cz/cz/hodnoceni-vlivu-beleni-a-citronove-stavy-na-sklovinu-zubu-in-vitro/

    Jinak já se shoduji s chozením pěšky.

    OdpovědětVymazat
  3. Super, super, super! Ja se snazim o leccos, ale obcas mi to nevyjde-hlavne od doby, co jsem mamou, je to tak nejak obtiznejsi. Narazila jsem na tvuj blog a urcite tu nejsem naposledy!
    Mej se krasne a kdyz budes mit chut, prijd na navstevu ke mne:). www.bygabra.cz
    Papa ByGabra

    OdpovědětVymazat