čtvrtek 9. února 2017

Jakou kosmetiku jsem přestala používat

Jak víte, snažím se omezovat počet věcí, které vlastním, ať už se jedná o oblečení, kosmetiku, doplňky do bytu nebo cokoli jiného, co mě obklopuje. Co se týká kosmetiky, tam je to nejtěžší, protože některé věci jsou prostě potřeba ať chcete nebo ne. I tak se mi ale daří udržovat počet lahviček s kosmetickými přípravky na snesitelné úrovni. Pohled na koupelnu plnou kosmetiky je totiž moje noční můra.
V dnešním článku bych se s vámi chtěla podělit o to, jaké kosmetické přípravky jsem nadobro přestala používat a proč. Pro kosmetické fanatiky tenhle článek nebude zajímavý, ale pokud vyznáváte minimalismus jako já a snažíte se nemít zbytečnosti a používat co nejvíc přírodních produktů, je tento článek právě pro vás.

zdroj: www.pinterest.com

1. Sprchový gel
Mnohem více mi vyhovuje umývat se mýdlem na ruce. Nemám ráda, jak sprchové gely kloužou a člověk má pocit, že je ze sebe nedokáže úplně smýt. Většina vůní sprchových gelů mi navíc přijde umělá a nepřirozená. Z mýdla mám pocit, že mnohem lépe čistí a pokud si dobře vyberete, nemusí vůbec kůži vysušovat. Nejraději mám přírodní mýdlo Alverde s verbenou a nebo dětská mýdla bez parfemace. 

zdroj: www.livelaughrowe.stfi.re

2. Odličovač očí
Řasenku používám minimálně a většinu času si oči vůbec nelíčím, takže přípravek na odličování očního make-upu pro mě není potřeba. Navíc mnohem líp účinkuje kokosový olej. Ten si dám na prst a jemně z očních víček odstraním všechen make-up a pak jen setřu vatovým tamponkem. Tím se vyhnu drhnutí očí, spotřebuju pouze jeden tamponek a navíc kokosový olej se o oční okolí krásně postará.

zdroj: www.zeny.cz

3. Tělový peeling
Tady je to podobné jako u sprchového gelu. Nenarazila jsem na tělový peeling, který by neměl umělou vůni a nebyl plný chemie. Samozřejmě kromě těch přírodních, ale takový si můžu udělat i doma a navíc přesně podle aktuální nálady. Můj oblíbený je peeling z kávové sedliny, do které přidám jakýkoli olej, klidně stačí i kokosový. Pokud zrovna nemám náladu na peeling, stačí se namydlit a použít peelingovou rukavici, která funguje ještě líp.

zdroj: www.pinterest.com

4. Pěna do koupele
Na tu většinou nemívám náladu vůbec, nebaví mě. Raději mám koupelové oleje, které si ale kupuju stejně jen výjimečně v malých sáčcích po jedné dávce. Nebo do vany vysypu čistou mořskou sůl. 

5. Krém na nohy
Jednou týdně si dávám před spaním na chodidla pořádnou vrstvu krému a navleču si tlusté ponožky. Krém jsem zkusila nahradit kokosovým olejem a výsledek byl skvělý. 

6. Pěna na holení
Sice jsem ji nekupovala pravidelně, ale občas se u mě objevila. Tento produkt ale podle mého názoru není vůbec potřeba, stačí se namydlit. 

7. Výživa nehtové kůžičky
Každý den si do nehtové kůžičky vmasíruju trochu přírodního balzámu na rty a nikdy moje ruce nevypadaly líp. Když mám čerstvě po manikúře, kůžičku ošetřím trochou jojobového oleje, který nanesu na vatovou tyčinku. Žádný speciální krém není potřeba.

8. Čistič štětců na make-up
Pravidelné čištění štětců je velmi důležité, aby se na pleť nedostaly bakterie, které se ve štětcích rychle množí. Když jsem štětce čistila speciálním sprejem, měla jsem pocit, že si na obličej dávám parfemovanou chemii a nedělalo mi to vůbec dobře. Teď používám obyčejné mýdlo na ruce (přírodní nebo dětské) a výsledek je mnohem lepší.

9. Maska na obličej
Nejlepší maska pro vaši pleť je podle mého názoru taková, kterou si samy připravíte z čerstvých surovin. Ty si vyberete podle toho, v jakém stavu zrovna obličej máte a uděláte si jen takové množství, které ihned spotřebujete. Maska je čerstvá, nemá v sobě žádnou chemii a zbytečnou parfemaci a může být i levná. Na internetu je spousta inspirace, jaké suroviny použít. Já mám problematickou pleť, takže nejčastěji míchám zelený jíl s vodou a pár kapkami konopného oleje. K výrobě masky ale můžete použít třeba jogurt, med, vajíčka, avokádo... Fantazii se zkrátka meze nekladou. Vždy si ale ověřte, jak daná surovina na pleti působí a zda je vhodná právě pro vás.

zdroj: www.teetharejade.com

10. Termální voda ve spreji
V době, kdy jsem denně používala termální vodu, jsem měla na obličeji nejvíc pupínků. O prospěšnosti termálních vod určitě není pochyb, otázkou ale je, co se s takovou vodou stane za dlouhý čas, kdy je v lahvičce vystavena různým teplotám. Pro mě osobně je lepší se jim vyhnout a raději si do lahvičky s rozprašovačem naliju Jarischův roztok z lékárny, který má spoustu blahodárných účinků a rozhodně dokáže nahradit drahou kosmetiku. Zklidňuje akné a ekzémy, dočistí pleť po odlíčení, je protizánětlivý a antibakteriální a léči i jizvy po akné. Tento všestranný zázrak koupíte v lékárně za pár korun. 

11. Dětský olejíček
Ten jsem donedávna používala pravidelně po holení, ale nahradil ho opět olej kokosový. Podpaží, ruce i nohy si holím elektrickým strojkem a podrážděnou kůži je potřeba ihned ošetřit. Po použití kokosáku mi většinou ani nevyskáčou červené pupínky a za pár minut ani nevím, že jsem se holila.

12. Micelární voda
Po odlíčení je vhodné pleť dočistit ještě tonikem nebo micelární vodou. Místo toho je možné použít už zmiňovaný Jarischův roztok, který micelárku nahradí a oproti ní má i další benefity, které pleti může nabídnout.

13. Bělící gel na zuby
Jednu dobu jsem používala k bělení zubů White pearl, ale výsledky se nedostavovaly a způsob použití mi nevyhovoval. Taky jsem se bála poškození zubní skloviny, takže jsem s tím přestala. Když mám náladu, používám metodu "oil pulling", tedy převalování oleje v puse. Nejčastěji se k tomu používá kokosový olej a tato ajurvédská metoda slaví úspěch i v dnešní době. Olej na sebe váže všechny bakterie, které se v ústech nachází a tím předchází zubním kazům, zánětům dásní a zápachu z úst. Bělejší zuby jsou pouze benefitem. Po této proceduře je samozřejmě nutné olej vyplivnout. Pokud vás tato metoda zajímá, na internetu najdete obrovské množství tipů a informací.

14. Tužidlo
Tužidlo na objem účesu jsem používala asi od patnácti a nedovedla jsem si to bez něho představit. Pak jsem ho ale zkusila přestat používat a zjistila jsem, že ho vůbec nepotřebuju a naopak jsem začala mít mnohem vzdušnější a nadýchanější vlasy, protože nebyly tolik zatěžované. Obecně totiž platí, že čím míň přípravků na vlasy použijete, tím líp vypadají. Ráda bych se zbavila i laku na vlasy, ale mám vlasy hodně jemné, takže alespoň kolem obličeje je potřeba je zkrotit. Zatím jsem alespoň zkusila přejít na přírodní lak s mechanickým rozprašovačem.

15. Suchý šampon
Ten jsem nekompromisně vyhodila a řekla si, že když chci mít umyté vlasy, tak si je prostě umyju a nebo budou chvíli mastné. Však on se svět nezboří a přirozený maz vlasům jedině prospěje. Klidně se obejdu bez ucpané pokožky hlavy a vlasů obalených kdo ví čím. 

* * * 

Je vidět, že některé rádoby zázraky není vůbec potřeba kupovat a že stačí použít to, co už doma máme. Možnost použít jednu věc na více úkonů mě moc baví. 
Patnáct vyřazených produktů znamená opravdu velkou spoustu místa v mé koupelně a velkou úlevu pro moji duši :) Je jasné, že bez kokosového oleje se neobejdu a že jeho všestranné použití svědčí o tom, jak skvělý produkt to je. Cena kvalitního kokosového oleje se někomu může zdát vysoká, ale přestože ho používám na tolik věcí, jeden kelímek mi vydrží několik měsíců. 

Doufám, že vyznavači přírody a taky minimalismu si dnes přišli na své. Mě psaní tohoto článku moc bavilo a do budoucna bych chtěla svůj blog směřovat hlavně tímto směrem. Mějte se hezky a napište mi do komentářů, co už nepoužíváte nebo jestli jsem vás k něčemu třeba inspirovala :) 

33 komentářů:

  1. Co děláš s tou vyřazenou kosmetikou? Mně je líto ji hodit do koše, není na to nějaký kontejner jako na textil a hračky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jednoduše jsem to spotřebovala a další už si nekoupila. Něco málo jsem rozdala kamarádkám, když se jim to hodilo. Drobnosti, který nestojí za to někomu dávat, jsem vyhodila. O kontejneru nevím, ale určitě je možnost to darovat lidem, kteří to potřebují.

      Vymazat
  2. Díky za super tipy.Musím vyzkoušet tu Jarischovu vodu,mám docela poslední dobou s pletí problémy.

    OdpovědětVymazat
  3. Leni, parádní článek :). Koukám, že je nás stále víc, kterým záleží spíš na kvalitě, než kvantitě a na tom, jaký to má dopad na nás a na životní prostředí :). Moc příjemně se to četlo:). Měj se krásně, Terez.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Terezko, moc děkuji za hezký komentář, jsem ráda, že jsi ke mně zavítala :) Měj se krásně!

      Vymazat
  4. Některé věci jsou pro mě samozřejmostí nepoužívat (viz. tužidlo, lak, pěna do koupele, na holení, bělící gel, termální voda, suchý šampon apod.). Na druhou stranu bych se ráda naopak chtěla naučit některé věci používat, hrozně flákám masky, peelingy a podobně. Používat nějaké přírodní a bez zbytečné chemie by bylo jedině plusem :)
    Moc zajímavý článek mimochodem, objevila jsem blog dnes, pár článků pročetla a byly pro mě dobrou inspirací, asi se vrhnu na protřídění skříně, už se k tomu dlouho odhodlávám, ale nějak nebyl čas ani chuť. Teď mě to nakoplo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, takové reakce mě motivují psát víc a víc :) Děkuji!

      Vymazat
  5. Presneeee... tiež som tak urobila pred rokom a som spokojná.

    Flung out of space

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, díky kterému jsem objevila tvůj nádherný blog :)

      Vymazat
  6. Viacero veci nepouzivam ani ja. Napr take tuzidlo, ci penu do kupela, krem na holenie a pod. Je to o tom najst si co najjednoduchsi a najefektivnejsi sposob pre teba. A pre mna teda nie je efektivne davat si nejake specialne peny, ked si chcem oholit nohy staci mi aj klasicky pena zo sprchovacieho gelu.

    OdpovědětVymazat
  7. Tá bieliaca metóda na zuby ma fakt zaujala a asi si o nej prečítam niečo viac.. nikdy by som nepovedala, že kokosový olej má toľko využitia, haha :) Obdivujem tvoj minimalizmus, určite je to niečo, na čom by som mala aj ja trochu popracovať :)
    Caroline

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Minimalismus je strašně osvobozující. Ale pořád mám co dělat :)

      Vymazat
  8. super článok, mám rada takéto eko zmýšľajúce články :)
    Peelingy si inak tiež robím doma z kávy alebo trstinového cukru. Občas si vyrobím doma masku, ale to ma nejak nebaví, neviem, v tomto smere mi je jednoduchšie si vytlačiť už hotovú z tuby :D inak na nechty si dávam tiež olej a štetce tiež čistím obyčajným mydlom :)
    Drew's Beauty


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) třtinový cukr je taky super!

      Vymazat
  9. Moc zajímavý článek! :-) Já vůbec nepoužívám pěnu/gel na holení - namísto toho stačí kůži namydlit tuhým mýdlem. Lak ani tužidlo na vlasy taky ne - nahrazuju pár kapkami oleje nebo olejových směsí/masek. A suchý šampon jde taky mimo mě, protože přesně jak píšeš - když si chci umýt vlasy, tak si je umyju. Mytí trvá pár minutek a když potřebuju i fénovat a být rychle v provozuschopném stavu, jsou to další 4. To člověka fakt nezabije :-)
    Připomněla jsi mi ale, že mám v šuplíku kokosák, na který poslední dobou docela zapomínám. Čas vytáhnout ho na světlo :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem ti ho připomněla :)

      Vymazat
  10. Tak toto bol jeden z najlepších kozmetických článkov, aké som za poslednú dobu videla. :) vo veľa veciach s tebou súhasím. Kokosový olej je naozaj skvelý všestraný pomocník, tiež ho používam všade kde sa len dá. :)

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, vážím si toho :)

      Vymazat
    2. Ahoj, můžu se zeptat, čím si myješ vlasy? Já se pořád nemůžu odhodlat pro nopoo, ale klasický šampon už mě taky štve.. díky

      Julie

      Vymazat
    3. Používám přírodní šampony Bione, ty mi vyhovují nejvíc.

      Vymazat
  11. Wau, obmedzila si toho teda riadne :) Ale je pravdou, že ja toho taktiež veľa nepoužívam, i keď sa to tak môže zdať ❀

    * Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, docela dost, ale pořád mi toho přijde nějak hodně :-D

      Vymazat
  12. Bezva článek, taky nic z výše zmíněných věcí nepoužívám, až na sprchový gel, protože mýdla si vyrábím doma sama a ne vždy to stíhám.

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) domácí jsou stejně nejlepší, taky jsem to zkoušela.

      Vymazat
  13. Super ! Taky si moc ráda dělám domácí kosmetiku, ale na takovou termální vodu nedám dopustit, ta mi dělá dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Však jo, vyhovuje spoustě lidem. Já mám problematickou pleť, tak možná proto mi to nesedí.

      Vymazat
  14. Clanek zaujal. Velmi povedeny blog. Tez se snazim redukovat kosmetiku a zacit pouzivat vice prirodni nebo nektere veci proste vypustit. Jsem pouze na zacatku zkoumani a zatim jsem zredukovala produkty na vlasy a zjistila jsem, ze ctvrtinu z toho nepotrebuji (tuzidlo, lak, sprej na ochranu vlasu, masky, oleje). Domaci masky si muzu proste vyrobit (zvlast ta olivova s medem mela blahodarny ucinek na moje vlasy) nebo si koupit proste prirodni oleje z Naturhause. Ted jsem ve fazi obliceje - co chci pouzivat nebo ne. A zatim premyslim nad ucinnym serem a napada me pouze Coconut oil nebo psenicny olej. Plus Peeling na oblicej - ale ja mam strasne rada ten od Body Shop, takze mu sanci asi zase dam. Na telo doporucuji kosmetiku Lush, Weledu, detskou Penaten a pak i Coconut Oil.

    OdpovědětVymazat
  15. Niektoré produkty sú fakt zbytočné. Sama pomaly redukujem svoje kozmetické nutnosti. Taký kokosový olej dokáže fakt nahradiť množstvo produktov, najradšej ho používam ako telový olej. Ten Jarishov roztok ma zaujal, no ešte som ho neskúšala.

    OdpovědětVymazat