čtvrtek 21. července 2016

Co bych vzkázala mému mladšímu já

Umývám si tak v kuchyni nádobí, mezi tím do sebe kopnu panáka meruňkovice, protože na mě něco leze a najednou mě polívá lehká vlna euforie. Je nezvyklá, protože mám za sebou jedny z nejhnusnějších dnů, jaké jsem kdy zažila a jsem plná negativních emocí, které potřebují ven. Ta vlna euforie je pro mě jako zázrak. Najednou je mi líp a mám pocit, že musím sepsat všechno, co jsem se v poslední době o sobě a o životě naučila. To proto, aby jednou moje dítě bylo vychovávané správně a aby vědělo, co je důležité. A aby si vždycky věřilo.      
Abych ke článku našla nějakou sluníčkovou a pozitivní omáčku, napsala jsem na Pinterest "positive life". Najednou se objevila hláška "Something went wrong!" Přejel mi mráz po zádech a já si uvědomila, že přesně to se mi stalo. Někde se stala chyba a já nevím kde. A tak se mi nabízí jednoduchá otázka: "Co bys vzkázala svému mladšímu já?"

* * *

Nikdy nedospěj
Buď bláznivá, užívej si každou chvilku a každou blbost, která tě potká. Buď odvážná a odvázaná. Dělej to, co zrovna chceš. Nenech se svazovat a neměj nikdy pocit, že něco musíš. Nech si svobodu.




Važ si kvalitních lidí
Tak jako jídlo nebo oblečení, i lidé se dělí na kvalitní kusy a na zmetky. Proto se brzo nauč je rozlišovat a těch kvalitních, čistých a poctivých lidí si nesmírně važ a opatruj je, jak nejlíp umíš. V životě jich potkáš nesmírně málo.




Stýkej se se starými lidmi
Můžou tě toho hodně naučit. Čerpej jejich zkušenosti a dávej jim najevo svou náklonnost. Obdivuj jejich nadhled, vděčnost a pokoru. 



Nerozčiluj se
Nic z toho, co teď zažíváš není tak důležité a za pár let to nebude mít žádnou váhu. Starej se o svoje zdraví, které ti na věky nevydrží. Pečuj o svůj duševní klid a hodně odpočívej. 




Jdi za tím, po čem toužíš
Stará otřepaná fráze, ale za pár let zjistíš, jak je důležitá. Pokud něco chceš, udělej to hned a jdi do toho po hlavě. Nebuď přizdisráč, už nikdy nebudeš tak mladá jako teď.




Neboj se
Nedovol, aby tě strach ovládal a nauč se postavit se všemu, co tě v životě potká. Když ukážeš před nesprávným člověkem svou slabost, vždycky to dopadne špatně. Neboj se zařvat a postavit se sama za sebe.

* * * 

A pamatuj! Svět patří těm, co se neposerou. 

Kdo zná autora posledního citátu, ať mi napíše komentář. A vůbec, pokud máte další životní moudra, o které se chcete podělit, napište komentář taky :)

4 komentáře:

  1. Další super článek :) Ani nevíš jak mi sedl do dnešního rozpoložení (viz Nerozčiluj se:)) Díky za něj, jdu se z toho "nepo*rat" :D A protože seš jeden z kvalitních lidí v mém životě a vážím si Tě, tak Ti chci říct, že jsem tu pro Tebe kdybys cokoliv potřebovala :-* Martina H.

    OdpovědětVymazat
  2. OOOO můj milovaný Bukowski :D. Tohle je asi nejvíc nejlepší "citát", který v sobě nese tolik pravdy v tak jednoduché formě, že to ani není možný. Leni super článek, téměř ve všem mi mluvíš z duše a na všem co v článku píšeš se i já snažím pracovat. S tím nerozčilováním a neřešením sraček to bude třeba u mě boj na celý život, ale důležité je nevzdát to, pracovat na sobě a i za sebemenší pokrok se pořádně pochválit (např včera jsem se v práci pochválila novýma plavkama :D).
    A víš co je zvláštní? Když mi umřel můj milovaný děda, ke kterýmu jsem měla strašně moc blízko a nejvíc mi rozuměl začala jsem na návštěvy u prarodičů docela kašlat, pak umřela i babička z mamčiné strany a já si uvědomila, že už mám tu jednu poslední a že bych se jí měla víc ozývat a dávat jí najevo zájem, vracet jí ty kouzelný roky, co nám s dědem dávali, když jsme byly se segrou malý a jezdily jsme tam na půl prázdnin. Měly jsme i díky nim krásný dětství, protože se nám věnovali, poslouchali nás a to i v pubertě i v dospělosti.
    Tak jsem se tam nedávno vydala i s přítelem jen na kávu i když to je skoro 100km a bylo to skvělý, strašně mě to nabilo, popovídaly jsme si jako dva dospělí a ona mi dala spoustu odpovědí na věci, kterým jsem nerozumněla............ ježíš já mám uplně slzy v očích :D
    Dík žes mi to tímto článkem připomněla a nejen to, jsi skvělá a mám Tě moc ráda, snad se už cítíš dobře :)
    Míša

    ps. a moc ráda jsem Tě viděla po takové době :))

    OdpovědětVymazat