sobota 22. února 2014

Yoga

Můj březnový detox se blíží a já se pomalu smiřuji s představou odlišnějšího životního stylu. Nejdůležitější je mít každý den na paměti, čeho se mám vyvarovat a na co se soustředit. V článku March Detox jsem psala i o józe, ke které se chci alespoň v březnu vrátit. 

zdroj: www.pinterest.com

Jóga není jen o těle. Je především o naší duši a mysli, která má být v harmonii. Dalo by se říct, že cílem jógy je šťastný člověk. Uklidnění a harmonie jsou přesně to, co momentálně potřebuju. Přestože mě jóga nikdy nebavila, dám jí ještě jednu šanci a budu myslet na to, že necvičím kvůli tělu, ale kvůli hlavě. Docela se na to těším. 

zdroj: www.pinterest.com

V rámci příprav jsem hledala videa, která by mě zaujala a hlavně bavila. Našla jsem stránky Yoga With Adriene a pustila si pár videí. Adriene je skvělá, moc mě baví a těším se, až s ní budu cvičit. 
Rozhodně začnu něčím jednodušším pro začátečníky - Yoga For Complete Beginners, líbí se mi i cvičení zaměřené na bolesti zad - Yoga For Upper Back Pain a samozřejmě nesmí chybět Detox Yoga Practise

zdroj: www.pinterest.com

Doufám, že březnovým detoxem projdu úspěšně a nebudu v tom sama. Kamarádka mi nedávno říkala, že o tom taky přemýšlí. Budu doufat, že je vás víc a že to všichni zvládneme a dokážeme si, že na to máme :)

Krásný víkend!

neděle 2. února 2014

March detox

Březen je sice ještě daleko, ale přesto už mám v hlavě poměrně jasnou představu, jak bude probíhat. Alespoň co se jídla a pití týče. Celý měsíc pro mě totiž bude ve znamení detoxu. Pokud vás tyhle věci zajímají a chcete se po zimě trochu jarně naladit a odlehčit, snad pro vás bude tento článek inspirací.
Nápad se začal rodit přibližně v listopadu minulého roku a původně se mělo jednat jenom o vynechání alkoholu. Okolnosti a podrobnosti se mi rozepisovat moc nechce, ale důležité je to, že jsem postupně dospěla až k představě, že tenhle detox pojmu trochu víc široce. Nezjišťovala jsem ale nikde žádné informace o tom, jak by správný detox měl vypadat, spíš se řídím pouze tím, co si myslím, že moje tělo potřebuje a co je pro mě ještě v mezích. A hlavně se taky nechci trápit nějakými přehnaně striktními a zbytečnými pravidly, protože bych to taky nemusela vydržet vůbec. Takže jak by to asi mělo vypadat vám teď popíšu pomocí jednoduchých bodů, které jsem si stanovila.
zdroj: www.pinterest.com

Co je zakázáno:
  • Konzumace jakéhokoli alkoholu, byť i v minimálním množství. Prostě ani kapka.
  • Sladké. Sacharidy jako takové vynechávat určitě nebudu, pečivo nebo těstoviny si rozhodně dám, jen chci vyzkoušet nesladit čaj, nejíst čokoládu a prostě vynechat všechny tyhle zbytečné cukry.
  • Tučné. Tady je to podobné jako s tím cukrem. Nedám si slaninu ani bůček, ale např. zeleninu si olivovým olejem klidně trochu pokapu. Důležité je vynechat tučné maso a veškeré smažené potraviny. 
  • Káva. Ta se určitě k detoxu nehodí a bez cukru bych ji ani pít nechtěla, takže tu vyřazuju taky. 

Co je povoleno:
  • Ovoce a zelenina ve velkém množství. Byla bych ráda, aby tyhle potraviny tvořily co největší část jídelníčku, stejně jako zeleninové šťávy. Přemýšlím i o domácích smoothies, ale popravdě mě vůbec nelákají. Uvidíme.
  • Luštěniny.
  • Ryby.
  • Bylinkové čaje, zelený čaj, zázvorový čaj. 
  • Čistá voda bez bublin. 
  • Jakýkoli pohyb, hlavně protahovací, jóga apod.
  • Dobrá nálada za všech okolností a pozitivní myšlení.
zdroj: www.pinterest.com

Jdete do toho se mnou? :)